خلاصه ماشینی:
"جذابیت و تأثیر این بازیها در بین گروه سنی کودک و نوجوان و بازدهی اقتصادی دور از باور آن،سبب شد تا خیلی سریع بر تعداد شرکتهای سازنده بازیهای ویدیویی افزوده شود؛به طوری که تا پایان سال 1976،بیست شرکت مختلف به تولید بازیهای رایانهای پرداختند.
در نخستین تحقیقی که در مورد بازیهای رایانهای،میزان شیوع و شاخصههای جمعیتی آن در انگلستان،روی یک نمونه 387 نفری از نوجوانان 12 تا 16 ساله،با میانگین سنی 5/13 سال،در سال 1995 انجام گرفت،نتایج زیر قابل توجه بود: 70/98 درصد نمونهها،تجربه بازیهای رایانهای را داشتند و از جمع آنها،تنها 5 نفر بودند که تجربه این بازیها را هرگز نداشتند.
دلایل پرداختن به بازی در این پژوهش،از سوی افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند،بدین شرح اعلام شد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این بین،کلوپهای ویدیویی که در سطح شهرها شکل گرفتند،چیزی بیش از یک مغازه متوسط نبودند که با تغییر شکل ابتدایی،به صورت محل مراجعه انبوه کودکان و نوجوانان مشتاق بازیهای رایانهای درآمدند."