خلاصه ماشینی:
"در شرایط خیلی سخت نیز لازم بود که بادبانها جمع شوند و کشتی منتظر بهبود وضعیت دریا باقی بماند و البته کشتیهای زیادی هم بر اثر حرکات زیاد از حد ناشی از امواج و باد واژگون میشدند.
در آن زمان برای اولین بار کشتیها میتوانستند مستقیما در جهت عکس وزش باد و امواج حرکت کنند و این باعث افزایش حرکات منتجه مانند،حرکت قائم و غلتش طولی کشتی میشد.
آزمایشهای ابتدایی فوق تأثیر قابل توجهای بر مطالعه و گسترش رفتار کشتیها در امواج داشت ولی استفاده از آنها برای تخمین رفتار کشتیهای واقعی امکانپذیر نبود؛چرا که روشی برای مربوط ساختن حرکات مبدل به حرکات کشتی در شرایط واقعی دریا وجود نداشت.
اکنون برای اوبین بار امکان آن وجود داشت که در مراحل طراحی،رفتار کشتیها در امواج نامنظم اقیانوسها تعیین شود و بتوان از آن به عنوان ملاکی جهت بهبود طرح موجود استفاده کرد."