خلاصه ماشینی:
"کتاب آنجا که وحوش هستند،خیلی شاد نیست(کاملا تیره)،رنگارنگ نیست(رنگها خاموشاند)،سنگین و مستحکم(سایهها تیرهاند)،در آنها مکررا گرمی دیده میشود(به ویژه در زیر طلوع خورشید صورتی رنگ)،زیبا(بسیاری از رنگها در کتاب،تهمایهای از رنگ آبی روی خود دارند)و شاید بیشتر از نظر اعمال پرشوری که نشان داده شده،آرام(رنگهای سیاه و آبی)است.
در اینجا سه گونهها ستوده تصویرگری رمانهای کودکان،شایستهء بذل توجه هستند؛به ویژه از آن نظر که به مسائلی در خصوص استفاده از طرح سیاه و سفید،در مقایسه با طرح رنگی میپردازند و نیز تا حدی به این علت که به تفاوتهای مهمی میان تصویرگری کتاب مصور و دیگر گونهای تصویرسازی کتاب کودک اشاره دارند:آثاری که (به تصویر صفحه مراجعه شود)<rco> «تانیل»45،برای کتاب«کتابهای آلیس»46،اثر«کارل»47خلق کرده،آثار«ارنست شفرد»48،برای«کتابهای پو»49،از «میلن»50و تصاویر«گارت ویلیامز»51،برای کتاب«تار عنکبوت شارلوت»52،از«ای.
جای شگفتی است که مشابه چنین چیزی،در تصاویر پر از نور و متفاوت کتاب «قطار بین شهری»هم اتفاق میافتد و دلیل آن تقریبا این است که لایههای رقیق رنگ،خطوط پرنیرو را مهار میکند و همچنین تکرار آهنگین و موازی خطوط،حس کل اشکال منظم را تولید میکند که توجه ما را به سطح ساختار هر یک از تصاویر،به همان اندازهء موضوع تصاویر،جلب میکند و مسئله همان طور است که باید باشد؛زیرا کیپینگ قصد دارد ما را وا دارد به صحنههایی که با پنجرهء قطار قاب شده،همانطور نگاه کنیم که در یک گالری،به نقاشیها به چشم اشیایی نگاه میکنیم که حاوی لذت زیباشناسانه هستند و ما به آنها اهمیت بیشتری میدهیم تا به اشیایی که به شکل بازنمایانه در نقاشیها به نمایش درآمدهاند."