خلاصه ماشینی:
"و سؤال اینجاست؛ آیا نمایشنامهی خلق شده با کاراکترهای از پیش خلقشده،این نیاز را در تماشاگر ایجاد نمیکند که باید با«بازشناخت»به تماشای اثر بیاید؟مثلا کاراکتری مثل «آژاکس»را تماشاگر خاص و متخصص میشناسد و این تصور به وجود میآید که اساسا شناخت اصل نمایشنامه میتواند سبب شود با این اجرا ارتباط برقرار گردد(مثل حرفی که رحمانیان دربارهی اجرای«مرغ دریایی من» زده بود؛او گفته بود تنها کسانی این نمایش را خواهند فهمید که مرغ دریایی چخوف را بهخوبی بشناسند).
محمد حسین ناصربخت،نویسنده،کارگردان،منتقد و پژوهشگر تئاتر که سمت مدیریت روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی را نیز بهعهده دارد، گویا بهعنوان قائم مقام دبیر جشنوارهی تئاتر آیینی-سنتی انتخاب شده است.
بیضایی خبرنگاران را راه نمیدهند گویا بیضایی در اجرای نمایش«شب هزار و یکم»(به تصویر صفحه مراجعه شود) به شکلی قرارداد بسته است که نمایشاش بلیت اجرای ویژهی خبرنگاران را داده بود که در هفتهی گذشته تنها 03 خبرنگار،آن هم فقط از روزنامهها و خبرگزاریها،موفق به تماشای این نمایش شدند."