خلاصه ماشینی:
"دور از مرکز:رقص عاشقانهی حروف گفتوگو با مینا حکمت،خوشنویس جوان اصفهانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) وقتی از او خواستم تا با نوشتن مختصری دربارهی خودش،گفتوگویام را تکمیل کند،مطلبی به دستم رسید که اگر یکدستی و هماهنگی صفحات را نمیآشفت و به همگن بودن ترکیب نشریه آسیب نمیرساند، از چاپ حروفچینی شدهای نوشته چشم میپوشیدم و مطلب دستنویس خود مینا حکمت را با تصاویری از آثارش در صفحهی دور از مرکز میگذاشتم؛محتوای جامع و خطی چشمنواز-که البته از خوشنویسی که دارندهی رتبهی برتر شکسته نستعلیق در همایش بین المللی خوشنویسی جهان اسلام است،چیز بعید و دور از ذهنی نبود.
خط شکسته را به دلیل ترکیبات و قوس و انحناهای زیبایی که داشت،به عنوان خط تخصصی خود انتخاب کردم،اما به توصیهی استاد،تمریناتم را روی خطوط و آثار هنرمندانهی درویش عبد المجید طالقانی،استاد بزرگ خوشنویسی قرن دوازدهم-که در طول تاریخ خوشنویسی، عارفانهترین کارها را از خود به یادگار گذاشته است-متمرکز کردم.
*خانهی فیلم حوزهی هنری گیلان اقدام به برگزاری جلسان نقد و بررسی آثار فیلمسازان بزرگ ایران و جهان کرده است."