خلاصه ماشینی:
"راه حل اول:شما میتوانید همین حالا با مؤسسهی پخش کتاب ایران(پکا) تماس بگیرید و شرایط شرکت در پنجمین دورهی جایزهی مهرگان ادب را که پاییز سال بعد برگزار میشود از رابط عمومی آنجا بپرسید.
از سوی دیگر نویسندگان بالا را تحت عنوان نویسندگان امروز در بخش اول کتاب چیدمان کرده و در بخش دوم اسم تعدادی دیگر از نویسندگان را آورده:مصطفی رستگاری،حمید باباوند، حجت الله ایزدی و...
اگر هم قصد ناشر این بوده که اسم «شناخته شدهتر»ها را روی جلد بیاورد چرا مصطفی رستگاری را که در طبقهبندی خود ناشر جز نویسندگان فردا گنجانده شده-و داستاناش چندان قوی هم نیست-در روی جلد آورده است.
در حینی که مرد و زن باهم به طرف خانه میروند نویسنده کدهایی در متن داستان وارد کرده که خواننده از طریق آنها میفهمد این مرد،زن را فقط برای یک لذت جویی آنی به خانهی خود نمیبرد.
در برخی (به تصویر صفحه مراجعه شود) داستانهای خسروی تمام اژهها،کاراکترها و فضاها به صورت کلمات و جملات درمیآیند و تلاش نویسنده برای پیوند این آلمانها با مفهوم نوشتن و نوشتار جلوهی خاص مییابد.
«یک پژوهش خشن»از رضا امیرخانی، «اولین مأموریت»از سعید عباسپور و «بنویس تا دیر نشده»از مجید قیصری از دیگر داستانهای این مجموعه هستند که در بخش اول کتاب قرار گرفتهاند.
باید صراحتا بگویم که رستگاری اگرچه سعی داشته به شیوهی خاص خودش داستان بنویسد،اما این طرز نوشتن او را ابو تراب خسروی به شکل نیرومندتری دنبال کرده و موفقتر بوده است.
مردی برای گرفتن پروندهاش به بایگانی اداره میرود و در آنجا میبیند روی پروندهاش عبارت«فوت»قید شده است!به عقیدهی من در این داستان موقعیت متزلزل انسان معاصر به خوبی نشان داده شده است."