خلاصه ماشینی:
"این کشمکش بین بازار هنر و دانشگاه،که در آن دانشجویان،با فهم و یادگیری تولید آثار هنری از جمله مجسمه،نقاشی و عکاسی آشنا میشوند،منجر به وجود آمدن نوعی برخورد انتقادی با هنر میشود، که بازتاب آن را میتوان در پارهای از مطبوعات دنبال کرد.
البته چیزیکه امروز به جای رویکرد فرمالیستی نسبت به هنر پیشرفته باید به وجود بیاید توجه به ابعاد مفهومی هنر است.
در 1912،بعد جدیدی در مجسمه به وسیلهء پیکاسو و خولیو گونزالس به وجود آمد،و برای اولینبار انتزاع در این حیطه شکل گرفت،و کمی پس از آن برانکوزی مفهومی نو را به مجسمهسازی اضافه کرد و با تخلیص اشیا جوهرهء فرم را دگرگون کرد.
به زودی در مرکز ژرژ پمپیدو نمایشگاهی از آثار آلبرتو جاکومتی برگزار میشود که این نگاه نو به جاکومتی دربرگیرندهء همان برخورد روانشناختی و فردی نسبت به هنر و درخور توجه است."