خلاصه ماشینی:
"چیزی که باید بیمهگران به آن توجه کنند این است که آیا مثلا این روش ساخت یا شکل وارد کردن قطعات که انتخاب شده صرفا به دلیل ارزانی یا صرفه زمانی بوده است پس بیمهگر بایستی بررسی کند که در این انتخاب کارفرما یا پیمانکار ریسک بزرگتر خسارات مادی را براساس عوامل ریسکی که از قبل معلوم بوده،آگاهانه پذیرفتهاند؟ ارزیابی ریسک اخلاقی از بررسی عملیات طراحی شروع میشود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سرمایه بیمه باید معادل ارزش جایگزین ماشینآلات بیمه شده باشد زیرا تنها رقم در دسترس است که میتوان به صورت عینی تعیین کرد و در صورت صدمات جزیی (غیر کلی،که بیشتر خسارات از این دسته هستند)هزینه تعمیرات را میتوان براساس ارزش نو به جای کهنه،بدون هیچ فرانشیزی، پرداخت کرد.
موارد زیر به خصوص در ارزیابی ریسک مورد ملاحظه قرار میگیرد: -تحصیلات فنی و تجربه بیمهگذار -تعداد شرکا و مهندسان در پروژه -قیمت -ارزش قرارداد -وظائف و مسئولیتهای مفروض -نوع و روش ساخت آیا با پیشرفتهترین روش مطابقت میکند؟آیا پروژهای مشابه آن تا به حال ساخته شده است؟ -شرایط مخصوص زمینشناسی و خطرات طبیعی در مرحله نقشهکشی باید مورد توجه قرار گیرند(زلزله،باد،امواج و جریان آب، سیل) -مناطق اطراف پل(مثلا برای پلهایی که روی بزرگراهها احداث میشوند:خطر سقوط قطعات) -طول دوره فعالیتهای طراحی -وضعیتهای خاصی که منجر به تشدید ریسک میشود(استفاده از مصالح جدید) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2-5 بیمه ریسکهای ساخت بنا مسئولیت مشخص که شرکت سازنده پلها با آن روبهروست خطر صدمات بدنی کارکنان خود شرکت است(مسئولیت کارفرما)."