خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) آموزشی ترجمهی: نصیبه هاشمی دانشجوی فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران ایجاد ایمنی در انجام فعالیت وظیفهگرا* به عنوان معلم ورزش، اجازه انجام چه فعالیتهایی را به دانشآموزان بدهیم؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) معلمان ورزش به خوبی آگاهاند که در برنامههای خود در سالنهای ورزشی و زمینهای ورزش،باید از استانداردهای ملی و همچنین نتیجهی تحقیقات در زمینهی«آنچه که دانشآموزان باید در رابطه با فعالیت جسمانی بدانند»استفاده کنند.
البته معمولا هر فرد ویژگیهایی دارد که او را به سمت یکی از این دو گرایش متمایل میسازند ایجاد فضای انگیزشی در فعالیتبدنی در چارچوب نظریهی AGT ، محققانی که به افزایش انگیزهی دانشآموزان در کلاس درس علاقهمند بودند،شروع به بررسی عواملی کردند که میتوانند پشتکار دانشآموزان، انعطافپذیری و تطابق با روش معلم و دیگر جنبههای رفتار یادگیری مرتبط با انگیزه را افزایش دهند.
ایمز(ب 1992 و الف 1992)، اپستین(1988)و تریشه(1997)،شش مؤلفه را شرح میدهند که معلمان میتوانند،در کنترل کلاس درس در چارچوب ادراکی روش ẓTARGETẒ (هدف)به کار برند و بدین وسیله، عواملی را که برای ایجاد فضای وظیفهگرا در انجام فعالیت بدنی طراحی شدهاند، توسعه دهند.
بههرحال، بررسی مؤلفههای روش TARGET برای توسعهی فضای وظیفهگرا ممکن است مشکل به نظر آید،زیرا در رابطه با ایمنی دانشآموزان اطمینان وجود ندارد.
به طور کلی،اگر معلم نکات مرتبط با مؤلفههای روش TARGET را مد نظر قرار دهد،نگرانیهای امنیتی در رابطه با توسعهی فضای انگیزشی درگیر در فعالیت ممکن است از بین بروند یا کاهش یابند."