خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) راهبردهای یادگیری در تربیت بدنی معلمان چگونه میتوانند دانشآموزان خود را از نظر روانی، شناختی و حرکتی آمادهی اجرای مهارتهای ورزشی پیچیده در زمان رقابتهای ورزشی کنند؟آیا اجرای معلم و گفتههای او به اندازهی کافی دانشآموزان را برای اجرای یک مهارت ورزشی در شرایط خاصی که آنها عصبی و دستپاچهاند،آماده میکند؟چه چیز دانشآموزان را با وجود عوامل مزاحم موفق میگرداند؟ علاوه بر اینکه باید به دانشآموزان یاد بدهیم،چگونه با استفاده از اندام خود و در فضایی مناسب یک مهارت ورزشی را اجرا کنند،باید به آنها بیاموزیم که چطور بهطور راهبردی دربارهی مهارت فکر کنند.
مقالهی حاضر در نظر دارد،به شما نشان دهد که راهبردهای یادگیری قادر به افزایش آگاهی حرکتی و درک دانشآموز از فرایند یادگیری هستند و ایدههای تازهای پیرامون نقش این راهبردها ارائه میدهد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) آموزشی نوشتهی: اندی اندرسون ترجمهی: محسن حلاجی دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی حمیدرضا محمدی کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی ذهن ساختیافته،ذهنی است که بهطور فرایندی عمل میکند و به انباشتههای خود متکی نیست.
در حالی که دانشآموزان تمرین میکنند،معلم به منظور هدایت بهتر فرایند یادگیری، باز خودردهای لازم را میدهد:«کدام تصویر از مجموعه تصاویر گویا به شما کمک میکند تا جزئیات حرکات را به خاطر بیاورید:تصویر خرطوم فیل یا نقاشی کردن خطوط؟آیا توانستید حرکات دست نقاش را به خوبی تقلید کنید؟»از دانشآموزان خواسته میشود که همین حرکت،یعنی حرکات پرتاب زیردستی را با دست غیرمسلط انجامدهند:«چه جالب!شما توانستید به دست دیگرتان آموزش بدهید که پرتاب زیردستی را انجام دهد."