خلاصه ماشینی:
"با لحاظ برنامهریزی و پیشگیری برای«ایمنسازی روانی»به عنوان وظیفهی ذاتی مشاوران مدارس،نقش کلیدی آنها در تسهیل و تأمین شرایط بروز رفتارهای خلاقه در یادگیری از گونهی ساختنگرایی در مسیر توسعه و تعالی فرهنگی-انسانی نسلها و هموار کردن مناسبات نسلی کاملا مشهود است.
فرصت سه ماههی پیش روی خود را که حاوی ماه پربرکت رمضان المبارک است به سه بخش میکنیم: -بخشی از زمان را برای خودت باش تأمین نیازهایت از مادی و اجتماعی و معنوی تا شکوفایی در سایهسار رهنمودها و سرمشقهای قرآنی و حدیثی -بخش دیگر را به امور خانوادهی خود و فامیل بزرگ بپرداز -و بخش دیگر را به تلاش و کوشش و سازندگی و امرار معاش و تمشیت امور(حیات اجتماعی)اشتغال داشته باش.
إلتفات به حضور در محضر پروردگار بزرگ و اهمیت قائل شدن به خدمت نمودن به عائلهی او(بندگان)،در اثربخشی تلاشهای یک مشاور مدرسه مستلزم یادآوریهایی است: یادآوری اول:مشاوره پیشگیرانه برای مجموعهی بزرگ انسانی مدرسه،(به تصویر صفحه مراجعه شود) مقتضی شناسایی دقیق موقعیت،امکانات،محدودیتها،چالشهای پیشرو، فرصتها،تهدیدها،نیازها و پیشبینی احتمالی حوادث غیرمترقبه(به اتکاء تجارب زیستهی پیشینی)و لحاظ کردن این شناسایی و آگاهی در برنامهریزی پیشگیرانه و رشدمآلانه است."