چکیده:
ز آنجایی که نارضایتی از تصویر بدن2مشکلی فراگیر در میان دختران نوجوان است،مشاوران مدرسه باید برنامهها و راهکارهای مؤثر و مناسب را جهت پیشگیری از این مشکل گسترش دهند.در این مقاله،الگویی برای ارتقا دادن تابآوری3تصویر بدن دختران ارائه شده است.این الگو پنج عامل حمایتی را که موجب پدید آمدن ت واناییهای دختران برای بالا بردن مقاومت در برابر فشارهای فرهنگی -اجتماعی در رابطه با لاغری باشد،مشخص میکند.در اینجا،پیشگیریها و راهبردهای خاصی فراهم شده است که مشاوران مدرسه میتوانند برای ا رتقا تصویر بدن مثبت در دختران نوجوان به کار برند.
خلاصه ماشینی:
"بههرحال،مشاوران مدرسه باید این موضوع را بدانند که دوستان میتوانند بهعنوان عاملی حمایتی در بهبود تصویر بدن دختران هنگامی که آنها در دستیابی به اهداف ظاهرگرای48خود کمتر سرمایهگذاری کردهاند و کمتر به رقابت با دیگران در رابطه با وزن و شکل خود پرداختهاند،در نظر گرفته شوند(پاکستون و همکاران،1999).
مشاوران مدرسه میتوانند از این چرخه بهعنوان وسیلهای برای ارزیابی استفاده کنند تا دختران با استفاده از آن نقاط قوت و بخشهای زندگی خود را برای بهبود و ارتقا بخشیدن مورد ارزیابی(به تصویر صفحه مراجعه شود) قرار بدهند.
هنگامی که مشاوران مدرسه برای پیشگیری از نارضایتی تصویر بدن کار میکنند،باید متوجه باشند زمانیکه از یک دختر میخواهند با هنجارهای جنسیتی و استانداردهای فرهنگی مبارزه کند در حالیکه ممکن است دارای مهارتهای مربوط به این امر نباشد، چه مشکلاتی رخ میدهد(الیور،2001).
بنابراین هدف مشاوران مدرسه برای ساختن تابآوری تصویر بدن باید دارای دو لایه باشد؛1-آنها باید دختران را با مهارتها و حمایتهایی که برای مقاومت در برابر فشارهای فرهنگی-اجتماعی 1روری است،آماده کنند؛2-باید به گونهای خستگیناپذیر برای کاهش پیامهای منفی در رابطه با اهمیت ایدهآل لاغری که در انجمنهای مدرسه ارائه میشود،تلاش کنند(لواین و همکاران،1999).
smolak murnen (30) american school counselor association (31) gale austin (32) mcauliffe eriksen (33) myers,sweeny white (34) mass media (35) mussell (36) binford folkerson (37) rodin (38) silberstein striegel-moore (39) bordo (40) wolf (41) barber (42) groesz (43) usmiani daniluk (44) paxton (45) schatz (46) werteim (47) muir (48) appearance-oriented (49).
counseling adolescent girls for body image resilience:strategies for school coun- ."