خلاصه ماشینی:
"از همان اوایل متوجه شدم که دانشآموزانم هیچگونه علاقهای به درس تاریخ ندارند و بیقرار بودند که چرا تاریخ یاد نمیگیرند و سخت است!اما من همواره توانستهام،با استفاده از روشهایی، نظر دانشآموزان را تغییر دهم و در کارم موفق شوم.
پس در درجهی اول،محیط کلاس را به محیطی آرام،عاطفی و قابل تحمل تبدیل و سعی میکنم،از روشهای قدیمی مثل حفظ کردن،یاد دادن سؤالات متن و روش سخنرانی بپرهیزم و حتی باوجود عادت دانشآموزان به آن روشها و یا اعتراض والدین،از روشهای فعال مثل طرح مسئله،جمعآوری نظرات تکتک دانشآموزان،نوشتن آن روی تخته،تکمیل مطالب درسی با نظرات دانشآموزان،و بعد از آن نتیجهگیری،استفاده کنم.
علاوهبراین از روشهایی به شرح زیر نیز استفاده میکنیم: روش نمایش:در این شیوه دانشآموزان نقشها را بین خود به صورت داوطلبانه تقسیم میکنند و هرکدام نقشی را ایفا میکنند که باعث ذوق و شوق و ابتکار دانشآموزان میشود.
نگارش مطالب قابل چاپ:دانشآموزان را به تهیهی فصلنامهی علمی و آموزشی تاریخی و حتی تهیهی کتابهای مصور تاریخی تشویق و در این زمینه با آنها همکاری میکنم."