خلاصه ماشینی:
"»7 داستان برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی عکسهای احمد عالی،ودوندگیهای دهماههای که برای این منظور صورت گرفت،جلوهایاز باور عمومی و متولیات فرهنگی و هنری نسبت به عکاسی بود(به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود)1344 (به تصویر صفحه مراجعه شود)از مناظر شهری در روزهای انقلاب1357/ (تالار فرهنگ 1342).
»9«سعیمن بر آن بود که بگویم عکاسی نیز همانند سایر رشتههای هنرهایپلاستیک،برای بیان احساسات و تجسس و کاوش در واقعیتهایعینی و ترکیبات و فرمهای مشهود و تلفیق آنها با واقعیت ذهنی،بادامنه وسیع خود زبان گویایی است و به این ترتیب در جامعه و بهدوستان نقاشم،که ضروری بود تا همگامی خود را به اثبات برسانم،بهعنوان عکاس،اما«از نوع دیگر»،خود را معرفی کردم.
وی در بروشور نمایشگاه و درتوضیح عکسهای خود میگوید:«من به دنبال فرمها و خطوط وتناسبهای جدید هستم که در ریتمهای نامحدود طبیعت پراکندههستند،و اگر این تناسب را گاهی در پرتره یک انسان و گاهی در یکدر قدیمی و گاهی در پدیدههای زندگی پیدا میکنم،هیچ گونه جایتعجب نخواهد بود.
»14 ترکیب موازییکوار عکس فضای جدیدی بود کهاحمد عالی به تدریج وارد عرصه آن شد،و سرآغازآفرینش عکسهایی قرار داشت،که به پدیدهعکاسی،به عنوان ابزاری تجسمی برای القای مفهوم،یا منظوری از طریق روابط درونی فرمها و نمادهاتأکید میکرد.
»20 در اوایل سال 1357 نیز برای همکاری در تشکیل رشته عکاسی و{Yادامه در صفحه 12Y}&%08303DNTG083G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) عکاسیماشین خاطرهی ولفگانگ تیلمانس ترجمه:لادن برهانی،شهاب فتوحی منبع: PARKETT,No 53,1988 مجموعه عکسهای ولفگانگ تیلمانس1باعث میشود تاواقعیت یک گذشته بازسازیشده را احساس کنید."