خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نسبت F در سطح(1165/0)معنیدار نمیباشد،چون (1165/0>05/0> P )هست،در نتیجه فرض صفر تأیید میگردد و بین میانگینهای نمرات اختلال روانپریشی در سه گروه افرادی که در نماز نمره بالا،متوسط،پایین به دست آوردهاند تفاوت معنیدار وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نسبت F در سطح 347/0 معنیدار میباشد،چون 0347/0 <05/0> P است،در نتیجه بین میانگینهای نمرات اختلال اضطراب در سه گروه افراد زیاد،متوسط،کم(از لحاظ میزان توجه به نماز)تفاوت معناداری وجود دارد و فرض صفر رد میشود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نسبت F در سطح 1282/0 معنیدار نمیباشد،زیرا (1282/0>05/0> P )هست در نتیجه بین میانگینهای نمرات افسردگی در سه گروه زیاد،متوسط،کم تفاوت معناداری وجود ندارد و فرض صفر مورد تأیید واقع میشود.
فرضیه اصلی پژوهش: بین میزان اعتقاد و پایبندی به نماز و اختلالات روانی (مورد نظر تست Scl-90 در نوجوانان رابطه وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به سطح معنیدار F (0412/0> P )میتوان نتیجه گرفت که بین میانگینهای نمرات تست Scl-90 در سه گروه افراد زیاد،متوسط،کم(از لحاظ میزان توجه به نماز)تفاوت معناداری وجود دارد.
اما فرضیات دیگر که زیر مجموعههای فرضیه اصلی پژوهش میباشند عبارتند از: فرضیه 1:مورد تأیید واقع شد،یعنی بین میزان اعتقاد و پایبندی به نماز و اختلال هیپوکندریا در نوجوانان رابطه معنیدار وجود دارد.
فرضیه 2:مورد تأیید واقع گردید،یعنی بین میزان اعتقاد و پایبندی به نماز و اختلال وسواس(فکری-عملی)در نوجوانان رابطه معنیدار وجود دارد.
فرضیه 3:مورد تأیید واقع نشد،یعنی بین میزان اعتقاد و پایبندی به نماز و اختلال روانپریشی نوجوانان در پژوهش حاضر رابطه معنیدار وجود ندارد.