خلاصه ماشینی:
"مهندس ساختمان هنگام طراحی پل با محدودیتهای فیزیکی و بودجهای زیادی روبروست،مانند اینکه:آیا این پل میتواند در یک لحظه 50 کامیون را تحمل کند؟آیا میتواند در برابر فشار جانبی بادهای شدید مقاومت کند؟ آیا پس از وقوع زلزلهء احتمالی پابرجا خواهد بود؟هزینهء احداث این پل چقدر است؟مهندس مالی نیز در طراحی استراتژی انتشار اوراق بهادار یا مدیریت ریسک با محدودیتهای فیزیکی و بودجهای فراوانی سروکار دارد،از جمله اینکه: اگر بازار به طور ناگهانی و بهشدت نوسان کند، آیا این طراحی به نتایج مطلوب منتهی خواهد شد؟سیستم طراحی شده در برابر شوکهای شدید مالی مانند سوخت پول،چگونه مقاومت میکند؟تحت قوانین مالیاتی و حسابداری آتی چگونه عمل خواهد کرد؟هزینه آن چقدر خواهد بود؟ بدیهی است که هر دو مهندس ساختمان و مالی برای دستیابی به موفقیت باید راهحلهای بهینه را-با توجه به محدودیتهای مختلف و متناقض-پیدا کنند.
در این مقوله و در ارتباط با طراحی ساختارهای پیچیده،سفارشیکردن ( Customise )ابزارهای مشتقهای که شرکتها برای رفع نیازهای سرمایهای خود بوجود میآورند و همچنین،استاندارد کردن ابزارهای مشتقهء قابل معامله،مانند اختیار معامله ( Options )و قراردادهای آتی( Futures )مورد توجه قرار گرفتهاند.
پرداختهای این اوراق قرضه را میتوان به گردش نقدی خالص حاصل از پالایشگاه این شرکت مربوط کرد، به طوری که اگر این گردش نقدی بهبود یابد، (به تصویر صفحه مراجعه شود) مهندسی عبارتست از کاربرد عملی ریاضی یا اصول علمی در حل مسایل و طراحی خدمات و ابزارهای لازم.
اگر شرکتهای اسلامی و سرمایهگذاران آنها موافقت کنند که عامل ارزش زمانی پول را به حساب نیاورند، نیازی به کاربرد معادلههای قیمتگذاری ابزارهای مشتقه برای پدیدآوردن توافقهای مالی و سرمایهگذاری مورد استفادهء شرکتها نخواهد بود."