خلاصه ماشینی:
"بهجت گردش در شهر پاریس را دوست داشت،اما،از هنگامی که راه پیمودن برایش دشوار شده بود،کافه«شمشاد» کذایی را پاتوق خود کرده بود.
متأسفانه سخن از نقاشی اثر را نشان نمیدهد و با نام بردن از همدورانهای او چون هارتونگ،آندره ماسون،هانری میشو و ماکس ارنست و کاندینسکی تابلوهای بهجت صدر را به شما عرضه نمیدارد و بسا کار او را تقلید از این مشاهیر بخوانند.
چنانکه آنچه را میترا فراهانی با دوربین عرضه میکند،آموزندهتر از توضیحاتی است که بهجت صدر دربارهء روش کار و نقاشی خود داده است؛برای مثال،در مصاحبه با نرمین صادق*، بهجت انگیزهء کار کردن با کاردک و ولو کردن رنگ روی صفحه را توضیح نمیدهد،در صورتی که در فیلم این انگیزه پر ضدونقیض در نگاه حرکات بازوی او کاملا بیان میشود و اثری را که دارد میسازد،ترجمان حالت روحی او را در آن لحظه است."