خلاصه ماشینی:
"ولی بهجت پا را فراتر نهاد؛به جای شاسی بوم را روی زمین گذارد و به جای فیکساتور بخشی از سطل رنگها را روی بوم وارونه مینمود و با وسیلهای که کاردک مینامند و بناها و معماران در ساختمان به کار میبرند،آنقدر رنگ را جابهجا و به حرکت درمیآورد که نظرش را از نظر هنری و فرم تأمین کند.
ولی صدر،جز طرح باارزشی که حدود صد متر مربع با سرامیک برای نمای هتل هیتلون تهیه کرده بود و تنها اثر اوست، که از نقش مایههای ایرانی استفاده کرده و رنگهای سبز و آبی را،که مایهء ایرانی دارند،به کار برد، سایر آثارش بدون کروکی اولیه و پیشطرح انجام میگرفت.
آثار و نتیجهء فعالیت چند دههء بهجت از قبل از استادی دانشکدهای که زمانی شاگردش بود تا آخرین روزهای زندگیاش در پاریس،از کولاژهایی حساب شده با عکسهایی که خود گرفته بود- کارهای کرکرهای-علاوه بر اثر هنری،تفکری عمیق بر آنها حکمفرما بود."