خلاصه ماشینی:
"اگر منظورت دبل اکسپوزهای گلستان است،بعید میدانم آنها به قصد استفاده در مطبوعات ساخته شده باشند،یا هوشمندزاده بعد از تجربههای مطبوعاتی به سمت عکاسی نمایشگاهی آمد؛یعنی هیچ وقت به یاد ندارم یا ندیدهام عکسهای مطبوعاتیاش را به عنوان عکس هنری ارائه کرده باشد.
اینها عکسهایی هستند که خبری زا منتقل نمیکنند و صرفا برای گزارش تنظیم شدهاند و در حوزهء feature photography قرار میگیرند،ولی این نکته را قبول دارم که در عکس گزارش ایران خیلی هویت مشخصی دیده نمیشود و آثار عموما در یک سطح قرار دارند.
مثل اینکه زمان سونامی آقای جلالی در آن منطقه بودهاند و شنیدم که که میگفتند:چرا از حادثه گزارش تصویری نگرفته؟مگر هرکسی عکاس شد و هرجا اتفاقی رخ داد،موظف است آن را ثبت کند؟این چه جور الزامی است؟ در حدود یک دهه پیش عکسهایی به فضای تجسمی پا گذاشتند که عکاسان آنها را عکس شاعرانه خطاب میکردند،دربارهء آنها چه نظری داری؟ راستش خیلی دربارهء آنها اظهارنظر نمیکنم،چون خیلی با مشخصههای ذهنی من از عکس فاصله دارد."