چکیده:
هدف از این تحقیق،بررسی راههای نهادینهسازی و الگوپذیری رفتارهای حضرت فاطمه زهرا(س)در بین دانشجویان دختر دانشگاهها میباشد.اطلاعات آماری این تحقیق شامل جمعیت آماری اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای آزاد شهرستان اراک و مدرسین حوزه علمیه آن شهر میباشد.نظرات استادان حوزه و دانشگاه،در مورد موضوع از لحاظ آماری مورد تجزیه تحلیل و مقایسه قرار گرفت و متغیرهای مربوط به جنسیت،سابقه تدریس و مکان تدریس درنظر گرفته شد. در مجموع نتایج این تحقیق نشان میدهد که عوامل مربوط به انگیزش،فرهنگ و تعلیم و تربیت،نقش عمدهای (P>0/01) در نهادینهسازی و الگوپذیری رفتارهای حضرت فاطمه(س)در بین دختران دانشجوی دانشگاهی ایفا مینماید.
خلاصه ماشینی:
"سوال سوم تحقیق:عوامل انگیزشی مؤثر در نهادینهسازی رفتار حضرت زهرا(س)در بین دختران دانشگاهی از نظر اساتید دانشگاه چیست؟ جدول شماره 5:توزیع فراوانی و درصد پاسخ اساتید دانشگاه درخصوص عوامل انگیزشی مؤثر در نهادینهسازی رفتار حضرت زهرا(س)در بین دختران دانشگاهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق اطلاعات جدول فوق،بیشترین درصد پاسخها در سطح زیاد و بسیار زیاد مربوط به گویه شماره هفده(ترتیب اردوهای زیارتی،فرهنگی بصورت رایگان برای دانشجویان که حد اقل یک مقاله با موضوع حضرت فاطمه به چپا رسانیدهاند)با 3/83% و کمترین درصد پاسخها در سطح زیاد و بسیار زیاد مربوط به گویه شماره بیست و یکم(ترتیب دادن زیارت عتبات عالیه و مکه معظمه برای مقالات برتر دانشجویان در زمینه الگوهای اجتماعی حضرت فاطمه(س)با 1/72% است.
سوال سوم تحقیق:عوامل انگیزشی مؤثر در نهادینهسازی رفتار حضرت زهرا(س)در بین دختران دانشگاهی از نظر اساتید حوزه چیست؟ جدول شماره 6:توزیع فراوانی و درصد پاسخ اساتید حوزه درخصوص عوامل انگیزشی موثر در نهادینهسازی رفتار حضرت(س)در بین دختران دانشگاهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبقه اطلاعات جدول فوق،درصد پاسخها در سطح زیاد و بسیار زیاد مربوط به گویه شماره نوزده(ارایه لوح تقدیر و جوایز به دانشجویان محقق در مورد شخصیت حضرت فاطمه(س)توسط شخصیتهای برجسته کشور طی مراسم رسمی(با 1/75% و کمترین درصد پاسخها در سطح زیاد و بسیار زیاد مربوط به گویه شماره بیست و یک(ترتیب دادن زیارت عتبات عالیه و مکه معظمه برای نمره پاسخگویان درخصوص گویههای مربوط به عوامل انگیزشی بین 787/3 تا 05/4 در نوسان بوده،بدین معنا که از نظر اساتید حوزه،عوامل انگیزشی یادشده در نهادینهسازی رفتار حضرت فاطمه زهرا(س)در بین دختران دانشگاه مؤثرند."