خلاصه ماشینی:
"باید بررسی کرد:استادان و صاحبنظران یک علوم در انتقال مفاهیم و قواعد آن،چه قدر موفق بودهاند،از چه روشهایی بهرهبردهاند و از این قسم مباحث.
البته ناگفته پیداست که نقشی که برای دانشجویان و محصلان یک حوزه علمی منصور است و فرایند واقعی و علمی ایفای این نقش از سوی خود دانشجویان،تا چه حد در کارایی نهاد آموزش موثر است.
استاد ابراهیمی دینانی نیز به ما کمک کردهاند تا نگاهی داشته باشیم به شیوهها و مضامینی که به مخاطبان و محصلان فلسفه در ایران آموزش داده میشود در این زمینه،در کنار سایر مقالات،مقالهای خواندنی خواهیم نشست.
ماقیسه جایگاه آموزش فلسفه در ایران با دیگر نقاط جهان که مدعی پیشرویی در خلاقیتهای فکری و نظری هستند،میتواند ما را در شناخت قوتها و ضعفهایمان یاری دهد.
امیدوارم پرونده پیش روی،بتواند بابی بگشاید برای بررسی تجربیات ایرانی در زمینه آموزش و انتقال فلسفه و علاقهمندان را در خلق مباحث جدید در این حوزه حساس یاری دهد."