خلاصه ماشینی:
"اما اگر موضوع،تلویزیون،سینما و داستانهای «اجتماعی،خانوادگی،عشقی،انتقامی و سوءتفاهمی» رایج باشد و هیچ اتفاق محیر العقولی هم در کار نباشد و جهان اثر،تصنعی و غیرقابل باور به نظر بیاید،میشود پرسید«میدانید اشکال کار کجاست؟!» در طول تاریخ درام و روایتهای نمایشی و سینما و برنامهسازی در حوزه سریالهای داستانی-تلویزیونی، آنها که در خاطر مانده و«لذتبخش،موثر و ماندگار» بودهاند،قابل باور و جذاب بودهاند،پیچیدگیهای روح و روان و استدلال عقل آدمی را به نمایش گذاشتهاند و گذشته از تواناییهای خلاق و پروسواسشان،در استفاده از امکانات دیداری و شنیداری و در زمینه متن نمایشی آدمهای جذابی داشتهاند و ماجراهایی به قدر کافی متراکم و قابل تاویل و مرتبط با دامنه وسیع مصادیق!این نوع متنهای نمایشی را که اعتماد ما را جلب میکنند،که جذابند و ما را به فکر میاندازند، که اسمشان متن خلاق هنرمندانه است،نویسندگان خلاقی نوشتهاند؛با هوشی درخشان،ذوقی شگرف یا نه دستکم نویسندگان کارآزمودهای بودهاند دارای توانایی چینش حرفهای و امتحان پسداده الگوهای موفق."