خلاصه ماشینی:
"سازمانها همواره تحت تأثیر محیط پیرامون خود قرار دارند که این عوامل غالبا کمتر تحت نظارت و کنترل سازماناند.
آنها همچنین نیاز دارند درک کنند که چگونه دانش را خلق و چگونه آن را یاد بگیرند.
این کتاب در نه فصل با عناوین زیر تهیه و تنظیم شده است: مدیریت دانش،رهبری دانش،مدلهایی برای کاربرد دانش،ایجاد سازگاری بین اهداف و استراتژیها به منظور توسعهی عصر دانش،سازمانهای یادگیرنده،سازمانهای یاد دهنده،تقسیمات دیجیتالی،زمینههای مدیریت دانش و چک لیست مدیریت دانش.
همچنین محتوای آن بر مدیریت اثربخش دانش که بر سازمانها تأثیر میگذارد،تمرکز دارد و برخی از استراتژیهای دانش علمی که میتوانند از طریق مؤسسات آموزشی به کار گرفته شوند را مورد بررسی قرار میدهد.
تأکید بر اصول مدیریت دانش به صورت کاربرد آموزش و پرورش همانند دیگر سازمانها،هدف اصلی این کتاب است و حتی سایر مؤسسات نیز ممکن است بیشتر از عملیات بخش آموزشی یاد بگیرند."