خلاصه ماشینی:
"این لفظ محتوای تکمیلی نه به معنای اضافه کردن محتوایی است بر آنچه در کتاب درسی وجود دارد بلکه نویسندگان این متن در این جهت تلاش کردهاند که درست یا غلط برای پرهیز از مشکلاتی که در این سالها به عینه با آنها مواجه بودهایم محتوای موجود در کتابهای رسمی آموزش و پرورش را مستقیما خطاب قرار داده،تلاش کنیم روش یا روشهایی برای بهتر جا افتادن محتواها و در کنار آن یاد دادن مهارتهای لازم در آموزش علوم بیاوریم.
و اما سبکهای یادگیری؛سادهترین دستهبندی برای سبکهای یادگیری چنین است: 1-دیداری(65%جامعه) @اطلاعات با مشاهده و ترکیب تصویرها به خاطر سپرده میشود @ارتباط با دیگران از طریق تصویر مانند نقشه و نمودار است @برای به خاطر آوردن آنچه در گذشته رخ میدهد، چشمان خود را میبندد @توانایی خوبی در تجسم اشیا دارد @جذب کتابهای مصور میشود در مورد این افراد لازم است برای یادگیری بهتر معلم از رنگهای متنوع،اسلایدها،نمادها،اشکال،نمودارها،جداول و تصاویر متنوع استفاده کند.
اما با در میان گذاشتن آن با سایر معلمان در مدارس دیگر و نیز اجرای آن برای چند گروه دانشآموز دریافتیم، آنها[به ویژه دانشآموزان]مسیر حرکت بادکنک را جدیتر از آنچه ما مدنظر داریم تصور میکنند!بنابراین در شروع کار به شکل بر میخورند و برایشان دلچسب نیست آنچه به آن میرسند،چون میدانند واقعا نتوانستهاند یا نمیتوانند به درستی مسیر حرکت را روی کاغذ پیاده کنند،پس نتیجهای که ما از دانشآموز انتظار داریم در فکر او نمینشیند؛چون هنوز دغدغهی اصلیاش رسیدن به درستی مسیر حرکت بادکنک است."