خلاصه ماشینی:
"دومین کتاب این مجموعه،تلاشی است به منظور بازسازی الاهیات طبیعی7از طریق استنباط وجود خداوند با نگاه به نظم عالم و بدون توسل به وحی.
دیگری،کتاب وحی است که در آن به این پرسش که خداوند چگونه با آدمیان ارتباط برقرار میکند،پاسخ میدهد و در کتاب سوم،یعنی مشیت الهی و مسأله شر به بحث در باب عدل الهی41میپردازد و در آن در باب آموزههای خاص مسیحیت یعنی تثلیث51و تجسد61بحثی جدی عرضه میکند.
در کتاب هویت شخصی نیز به بحث در باب معنای انسان بودن میپردازد،همچنین در این کتاب به نظریه معرفت در توجیه معرفتشناختی و احتمال رستاخیز مسیح در رستاخیز خدای متجسد میپردازد.
وی در این کتاب،عمدتا در باب ادلهای که در موافق با وجود خداوند ارائه شده است بحث میکند.
4. وحی(1991) سوئینبرن معتقد است که اگرچه میتوان با اتکا به عقل بشری،برای وجود خداوند،موضع قابل دفاعی ارائه کرد،لیکن با این همه،وحی برای آدمیان ضروری است،چرا که آدمیان نمیتوانند تمام آگاهی خود نسبت به خداوند را بر دادههای ظنی (گمان)بنا کنند.
سوئینبرن در ادامه کتاب به این بحث میپردازد که خداوند میتوانست آدمیان را بدون اینکه نیازی به عمل تجسد باشد،مورد آمرزش قرار دهد(همان،022).
دیدگاه سوئینبرن در باب قدرت مطلقه93خداوند،به این معناست که در تحلیل نهایی،خداوند،مسئول درد و رنجی است که آدمیان با آن از ناحیه دیگر انسانها یا طبیعت،دست به گریباناند.
این کتاب در چهار بخش به قرائن تاریخی تجسد،بررسی زندگی و تعالیم مسیحی و تبیین عناصر طبیعی موجود در رستاخیز عیسی مسیح(ع)و نقد نگاه مفسران عهد جدید به این مسأله میپردازد و با تأمل در معنای رستاخیز،نگاهی انتقادی به تبیینهای رقیب34در این زمینه دارد."