خلاصه ماشینی:
"آثاری که دارای ماهیت کلیتری هستند،یا توسط فیلسوفان و یا متکلمانی نظیر آگوستین،آنسلم، پاسکال،هگل،شلایرماخر،کیرکگارد و مارسل به نگارش درآمدهاند، در این بخش قرار میگیرند.
این بخش شامل بسیاری از مدخلها درباره مسئله سنتی«ایمان و عقل»از لحاظ تاریخی و از دیدگاه معاصر میشود.
از آنجایی که تلاشهای ساختاری و انتقادی برای پاسخ گفتن به این مباحث غالبا معرفتشناسی کلی را به کار میبرند،آثار مربوط به بنیادگرایی، نسبیگرایی،اعتبارگرایی،پراگماتیسم،پستمدرنیسم و سنتگرایی در این بخش قرار میگیرند.
بخش چهارم،در این بخش،تقریبا دارای 008 مدخل است که بخشی از آن درباره ماهیت روش الاهیات و مقایسه الاهیات با علم و بخش دیگری از آن درباره«اذهان دیگر»و واقعگرایی الاهیاتی میباشد.
این مباحث شامل مخالفان تاریخی آن(الحاد)و گزینههای تازهتر نظیر طرفداران رویکرد ویتکنشتاین و پستمدرنیسم میگردد.
مباحث کلی و تاریخی مربوط به رابطه میان دین و علم(از جمله ماهیت علیت،تقدیرگرایی و امکان اراده آزاد و پیدایش علم جدید)؛ 2."