چکیده:
بدست آمده است: 1-بین سبک مدیریت مشارکتی و کارایی مدیران دانشگاه رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. 2-بین میزان استفاده از سبک مدیریت مشارکتی در بین مدیران آموزشی و اداری دانشگاه تفاوت معنادار وجود ندارد. 3-بین میزان کارایی مدیران اداری و آموزشی دانشگاه تفاوت معنادار وجود دارد.قرار گرفت.سپس به منظور تجلیل دادهها،با توجه به فرضیههای تحقیق از
خلاصه ماشینی:
"سپس به منظور تجلیل دادهها،با توجه به فرضیههای تحقیق از همبستگی گشتاوری پیرسون و آزمون t استفاده شده است و نتایج زیر در سطح (a 0/05) بدست آمده است: 1-بین سبک مدیریت مشارکتی و کارایی مدیران دانشگاه رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.
6،که در راستای هدف مشارکت تمام افراد سازمان جهت افزایش بهرهوری و کارایی و بهبود مستمر فرآیندها و فرآوردههای سازمان و تأمین نیازها و انتظارات حال و آینده مشتریان در 41 شرکت بزرگ تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع در ایران انجام گرفته،نتایج بدست آمده به شرح ذیل میباشد: 1-بین موفقیت در اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع با سبک مشارکتی مدیریت در این شرکتها همبستگی مستقیم و مثبت معنیدار وجود دارد.
برای تعیین روایی1محتوای ابزار،نظر متخصصان مدیریت آموزشی،روش تحقیق و آمار ملاک عمل قرار گرفت و به منظور بررسی پایایی2ابزار اندازهگیری،از شیوه دو نیمه کردن3استفاده شد،که ضریب همبستگی در سطح(0/10 a )بین نمرات زوج و فرد هر دو پرسشنامه محاسبه و سپس با استفاده از فرمول اسپیر من براون نتیجه برای پرسشنامه سبک مدیریت مشارکتی(49%)و برای پرسشنامه کارایی مدیران(69%)بدست آمد،که نشان داد ابزار اندازهگیری از پایایی لازم برخوردار بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج و تحلیل یافتههای مربوط به فرضیه دوم: «بین میزان استفاده از سبک مدیریت مشارکتی توسط مدیران آموزشی و اداری دانشگاه تفاوت معنادار وجود دارد.
یافتههای جنبی تحقیق در راستای فرضیههای اصلی تحقیق،یافتههای جنبی تحقیق نشان داد که: 1-بین میزان استفاده مدیران آموزشی در گروههای مختلف(سازمان مرکزی،علوم پایه،مهندسی،علوم انسانی،کشاورزی)از سبک مدیریت مشارکتی تفاوت معنادار مشاهده نشد."