خلاصه ماشینی:
"اما،نشانههای اشنا و بستر بحث در ایران 8831 در کجا بر نشانهشناسی چیدمان بیتا فیاضی منطبق میشوند؟نمادهای گوتیک با تأویل مشخص فرهنگی جایگزین کدام نشانههای مشابه در فرهنگ ایرانی و نقد فمینیست محور ایرانی شدهاند؟ پیش از یافتن پاسخی برای پرسش بالا تصور میکنم،اگر نام خالق اثر از جنس جودی،سیندی یا الیزابت بود،راه سادهتری برای یافتن پاسخ بهدست میآمد و آن آشنا شدن مخاطب و هنرمندان ایرانی با این ژانر و این جنس کار از طریق نمایش آن در داخل ایران بود.
اما،اکنون،با فرض تسلط به نظام نشانهشناسی مورد نیاز،با پرسش دومی هم روبهرو میشویم و آن این که:خلق این اثر توسط یک هنرمند ایرانی با این مشخصات زیباییشناسی و نمادین چهطور به زندگی مخاطبین ایرانی و نیز گفتمان فمینیستی داخل ایرانبا خواستههای مقطعی متفاوت مرتبط میشود و نیز چگونه سایر گفتمانهای اجتماعی و هنری رایج را به چالش میکشد؟و اگرچه بهخاطر ضرورت تاریخی، ما نیازمند مطالعهء زبان جهانی هنر و آشنا شدن با پیشزمینههای نظری و اجتماعی ظهور جنبشهای هنری غرب هستیم،اما اقتباس مستقیم از این نظام نشانهشناسی بیتناسب با بستر اجتماعی موجود،نوعی کارکرد صرفا تزئینی به هنری میدهد که در ذات خود اجتماعی و انتقادی است."