خلاصه ماشینی:
"تشک و بالش،بستر مناسبی برای شکلگیری ایده شدهاند و مفهوم را در تعلیق نگه داشتهاند،که براستی این آدمکها مردگاناند یا زندگان؟اما یکنواختی آثار به نوعی بود که گویی بیننده فقط با یک کار روبهرو میشود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) کامبیز صبری انتظار برای دیدن-«نمایشگاه گروهی نقاشیهای فیگوراتیو»عنوان نمایشگاه نقاشی در گالری اعتماد بود.
برتری محتوایی و تکنیکی آثار عکاشه،آخوندی،شیوا،مولیایی،عباسی و غیایی به این دلیل است که،اگرچه پرگو هستند و حرفهای بسیاری برای شنیده شدن دارند،اما به انتزاع تن ندادهاند و نظام روابط تصویری در آنها مشخص و روست،و هر نمادی را میوان ارجاعی به مناسبات و رفتارهای اجتماعی یا شخصی دانست.
با این حساب،قیصری طرح و (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرهاد قیصری ایدهء خود را به استادکار داده و او با مهارت کار را به اتمام رسانده است.
بضاعت بصری فرم ظرف باعث تکرار در آثار این نمایشگاه شده بود یا محدودیت ایجاد تغییر در فلز؟ از تشابه تمامی ظرفها که بگذریم،باید بگوییم اساسا با نامگذاری این کارها به عنوان مجسمه مخالفم؛چون تندیس یا مجسمه نیستند.
اما در زمان دیدن این آثار سؤالی از ذهنم گذشت:اگر سوژهء سیاسی را نادیده بینگاریم و به ساخت بصری اثر به عنوان یک کلیت هنری نگاه کنیم،آیا برخی از این آثار را قبول خواهیم کرد؟ جواب در اغلب موارد خیر است!درهرحال،باید پذیرفت،بسیاری از آثار به نمایش درآمده در این گالری،حتا آنهایی که به فروش رسیدند،بنا به دلایلی غیر از مسائل هنری،مورد توجه قرار گرفتند.
از معدود آثاری که نظر بسیاری را به خود جلب کرد،باید به عکسهای ابتهاج قنادزاده و امین میثمی اشاره کرد،که اتفاقا گالری آران بروشور جداگانهای برای آنها منتشر کرده بود."