خلاصه ماشینی:
"در ادامهء فصل اول پس از مباحث مربوط به علوم کتابداری و اطلاعرسانی،چالشهای مشاورهء اطلاعاتی مورد بحث قرار میگیرد و پس از فرهنگ مشاورهء اطلاعاتی،به دلایل توجه به حرفهء مشاورهء اطلاعاتی و آموزش مشاورهء اطلاعاتی میپردازد که به نظر میرسد به مطلب قبلی آن ارتباط نداشته باشد و سپس با یک نتیجهگیری از یک فصل طولانی 130 صفحهای مطالب فصل اول به پایان میرسد.
فصل بسیار کوتاه سوم به فنون و ابزارهای لازم برای مشاورهء اطلاعاتی میپردازد و کاملا وارد مباحث مربوط به سازمانها و شرکتها میشود و نتیجه میگیرد که مهمترین ابزارهای گردآوری اطلاعات برای مشاورهء اطلاعاتی شامل پرسشنامه،مصاحبه،مشاهده و مطالعهء موردی است.
از آنجا که مطالب مربوط به کتابداری و اطلاعرسانی در این کتاب بسیار کم و پراکنده است،کتاب قادر نیست که به متخصصان علم کتابداری و اطلاعرسانی کمک چندانی کند،اما با توجه به تأکید کتاب بر مشاوره در سازمانها ممکن است برای مدیران شرکتها و سازمانها مفید واقع شود."