خلاصه ماشینی:
"در میان کارخانجات کشتیسازی کره جنوبی یک کارخانه وجود دارد که دو دهه پیش بدنام و ورشکته بود و دولت کره جنوبی به اصطلاح عامیانه بازاری آن را به شرکت دیوو قالب کرد!.
این پروژهء بلندپروازانه قبل از شوک گرانی نفت اوپک در 3791 برنامهریزی شده بود و در نتیجه در 8791،سال تحویل آن به آقای کیم، صنعت کشتیسازی در رکودی جهانی به سر میبرد.
از سوی دیگر دولت به آقای کیم تضمین میداد که بعضی از قطعات ماشین آلات کارخانه کشتیسازی،نظیر قطعات مولدهای برق را(در بارانداز خشک مونتاژ میکردند و به هر کجا که لازم بود برده میشد)تأمین کند.
این بحران برای سایر شرکتهای تحت پوشش دیوو هم تهدیدآمیز بود زیرا احتمال داشت دامنهء شورش به آنها هم سرایت کند.
دیوو برای آنکه این 004 میلیارد ون را تأمین کند شروع به فروش سهام و دارائی خود کرد.
آقای کیم شخصا با فروش سهام متعلق به خود در یکی از شرکتهای تحت پوشش حدود 341 (به تصویر صفحه مراجعه شود) میلیارد ون فراهم کرد.
در فاصله سالهای 9891 تا 2991 آقای کیم به اتفاق شرکت دیوو مجموعا 577 میلیارد ون به صورت نقدی و مواد اولیه و مصالح در شرکت کشتیسازی (DSHM) سرمایهگذاری کردند.
اما کارخانه مورد بحث این امکان را پیدا کرد که هم زمان در یک بارانداز خشک با ابعاد 035*131 متر 5 کشتی بزرگ را مونتاژ کند.
در 3991 شرکت (DSHM) بیش از هر شرکت کشتیسازی در جهان سفارش دریافت کرد و در طول سال 45 نفتکش به ارزش کل 2/8 میلیارد دلار تولید نمود."