خلاصه ماشینی:
"اما بیینال پنجم با همه فراز و نشیبها از چند جنبه دیگر هم قابل بررسی است اول اینکه با وجودی که حضور مجسمهسازان حرفهای خیلی کمرنگ شده بود اما تجربههای غیر مجسمهسازانهی نسل جدید به شدت به چشم میآمد و اگر این تجربهها مشقهای (به تصویر صفحه مراجعه شود) کوروش گلناری (به تصویر صفحه مراجعه شود) امیر وفایی پایان ترم دانشکدهها نباشد(که متاسفانه هست)میشود آنها را نقطه امید و آغاز جریانی نو در مجسمهسازی دانست!از سویی دیگر میبینیم که بیدقتی در هیئت انتخاب سبب شده است که آثاری به شدت متاثر از کتابهای تاریخ هنر در جایجای بیینال به چشم میخورد، کپیهای بدی از اندی گلدزورثی،سگال،وایت (Pae white) ،زولئونارد،اشنایدر و..."