خلاصه ماشینی:
"نام تابلو بیست و پنج دقیقه پس از شام آخر است و اشارهای دو پهلوست به تراژدی مصلوب شدن؛ در طول تاریخ هنر مسیحی بسیاری نقاشان به روایت فوق به شکل عینی و تقریبا وفادار به شب حادثه به توصیف این صحنه پرداختهاند،اما در تابلوی رستگار با نمایش میز شام به عاریت گرفته از نسخه مشهور داوینچی به تفسیری جدید از این موضوع پرداخته شده است.
چنین رویکردی به موضوع اخیر در صدد بخشیدن مفهومی نوین و جهانی به آیین مسیح است که در عین اضافه کردن وجوه جدید به آن انتقادی است که در طول تاریخ بشری با پسمانده افکار و تعالیم،خوراک خود را تأمین مینماید و بازاری کسب میکند و از وجه دیگر نمادی است از جوامع بشری امروز و الگوی تولید و مصرف که حتا معنویات هم مورد هجوم وحشیانه آن قرار گرفته و حتا از تعالیم معنوی الگوی مصرفی میسازند."