خلاصه ماشینی:
"اما ویروس جشنوارهها و جایزههای پرزرق و برق آنچنان بدنهی تصویرگری ما را بیمار کرده که برای متفاوت بودن چارهای نداریم جز ورق زدن کاتالوگها و چرخیدن در سایتهای اینترنتی تصویرگری،و جالب اینکه در پی اختلاف اثر موردنظر برای خلق تصویری بدیع اغلب به دنبال کار تصویرگرانی هستیم که انتزاعی و ساده کار میکنند!در این میان کوتاپاکوفسکا-تصویرگر بنام چکسلواکی-که او را ساحرهی مدرن نامیدهاند،با کارهای جسورانهای آزاد زیبا و منحصربهفرد،تصویرگران را مجذوب شیوهی کاری خود کرده و دنیای تصویرگری را به سمتوسویی انتزاعی سوق داده است.
او دربارهی محیط زندگیاش میگوید: «بهترین خاطرات زندگی من مربوط به زمانی است که در (به تصویر صفحه مراجعه شود) [تصویرسازی] کپی برابر اصل یا پاکوفسکائیسم در ایران مریم نیکخواه ابیانه خیابانهای پراگ پرسه میزدم،ازدحام جمعیت در مقابل دستفروشها،سیرک بزرگ پانکراک،فالگیرها،زنان مارگیر،پریان دریایی،مردانی که شمشیر میبلعیدند،جادوگرانی که هیپنوز میکردند،مردان قویهیکل با ماسکهای سیاه که رقبای خود را با اصوات خاصی دعوت به مبارزه میکردند،همه و همه آنچنان در حافظهی من ثبت شده که آثاری را در ذهنم خلق کرده است و هرگز نمیتوانم آنها را فراموش کنم."