خلاصه ماشینی:
"قندریز،زمانیکه استاد در یکی از کلاسها در حال قضاوت روی تمرین بچهها بود،در کلاسی دیگر در حال اجرای این تمرین بود تا کار خود را برای قضاوت به صفاری نشان دهد.
در زمانی دیگر قندریز را در مجمعی از دانشجویان هنرکده دیدم که تلاش داشتند برای تبدیل هنرکده به دانشکده فعالیتهایی کنند؛او یکی از فعالان اصلی قضیه بود.
قطعا قندریز در این سری از کارهای خود،که در محدوده دهه هم انجام شده بودند،نیم نگاهی به نگارگری ایرانی داشت،اما وجود انسانها و فضای دهاتی در آنها نشان میداد که وی هدفهایی اجتماعی را هم دنبال میکند.
گمان میکنم سال 6431 بود که برخی مسائل باعث شدند جمعی در تالار ایران(نام آنجا بعد از مرگ قندریز به تالار قندریز تبدیل شد)با هدفهایی در ابتدا نامشخصتر و بعدها روشنتر،با همت پاکباز و جودت، شروع به همکاری کنند.
بنابراین،باید گفت که هدفهای نقاشان تالار ایران(قندریز)همان هدفهای سقاخانهایها بود،با فرق اینکه آنها بیشتر مدرن و ساختارگرا بودند."