خلاصه ماشینی:
"این هنرمند جهانی نیز هسته مرکزی تفکرات و شیوه نگریستن به هستی را از پدر و مادر خود به ارث برد و، بعدتر،در نقشها و تصاویری که از مردم جهان بازنمایی کرد، پیوسته این اندیشه خانوادگی-ایرانی را در آثار خود لحاظ میکرده است.
در کار اردشیر،مطابق با عکس،هشت بهدار آویخته وجود دارد(در این عکس نفر هشتم از سمت راست برش خورده و از اصل کار جدا شده،اما در کتاب مورد نظر زیر همین عکس نام هشت تن آمده است).
حتا شیوه قرار گرفتن روی دار را دقیقا از جنبه تاریخنگارانه تطبیق با عکس آورده و بیشتر تلاش دارد تا در ادامه ثبت این واقعه تاریخی،به ما در امروز بگوید که احمقهای زیر درخت برای فداکاران و آزادیخواهانشان هیچ کاری نکردهاند.
اردشیر در بازنمایی این عکس نیز با نشان دادن یک بازاری(متمکن)و نگاه احمقانه او و کودکوار ایستادن جهت اینکه عکسی کنار دیگها از او گرفته شود،اشاره به تحمیق در تاریخ دارد."