خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) ریشه تجریدی آثارتان از کجا میآید؟ شاید از تحصیلات من در رشته معماری؛شاید هم نه!در واقع،این دو دغدغه(نقاشی و معماری)آنچنان در ذهن من ادغام شدهاند که نمیدانم رابطه ایندو چهطور و از کجا شروع شده؛هرگز نتوانستم این دو را از هم تفکیک کنم.
جالب است که وقتی آثارم در فرانسه به نمایش در میآید،آنها به تعمد من در شرقی بودن اشاره میکنند،و وقتی به اینجا میآیم،گمانشان این است که این آثار غربیاند.
برای ترسیم آنها روی بوم گاهی از راست به چپ و گاهی بالعکس مینوشتم،و از آنجایی که سالهاست از چپ به راست مینویسم، وقتی از راست به چپ نقاشی میکردم،متوجه شدم ژست دستم فرق دارد!خوب،هم جالب بود و هم واقعیت وجودی من،و همین طبیعتهاست که باید در اثر حفظ کرد.
ولی مشکل همه نقاشان اروپا این است که جنبههای تجاری هنر بر ارزشگذاریهای دیگر میچربد و واقعیت را برای همه مخدوش کرده."