خلاصه ماشینی:
"در واقع، فرهنگی که غنای تصویری چندانی نداشت و در معدود تصاویرش دغدغه بعدنمایی را،آنطور که در غرب متداول بود،در سر نمیپروراند،خیلیزود با ابزاری مواجه شد که خاستگاهی متفاوت با طرزتفکر او داشت؛ارائه تصویر عینی از پدیدارهای اطراف یه به بیانی دیگر مواجهه به سه مفهوم عمده که اساس و شالوده ت بود:تصویر،عینیتو پدیدار.
تصویر در فرهنگ ما همواره به مثابه امر دست دوم،وسیلهای برای توضیحی ثانویه و مؤکد امری دیگر استفاده شده است.
براستی یک ایرانی در روز با چند تصویر مواجه میشود؟با چنین بیحاصلی تصویری،مفاهیمی مانند اشباع تصویری فاقد هر نوع جایگاهی در تفکر ماست و استفاده از این مفاهیم در رویکردهای نظری ما به آثار تصویری ناشی از ضعف و کمبودی مضاعف است.
ما نگاه نوستالژیک خود را به تصاویر حفظ میکنیم و با تشدید چنین نگاهی و افراط در آن،ماهیت عکاسی را بدل به امری نوستالژیک میکنیم."