خلاصه ماشینی:
"گاهی نامی در اتاق را باز میکرد و به داخل سرک میکشید و با صدایی آرام ولی آمرانه میخواست که آرامتر بازی کنیم؛چون شعر میخواندند.
تفاوت موسیقی رایج فضای نامی غالبا کلاسیک بود، گاهی هم شرقی،و این موسیقی اصیل ایرانی برای زمان شعر خواندن،به نظرم عجیب میآمد.
فردایش،بعد از صبحانه،باادب رفتم پهلوی نامی و بعد از این که دقیق حالم را پرسید،گفتم:نامی،داداش،مگر قرار نبود برویم طبیعتسازی؟نامی جواب داد:خوب بله.
گفتم:پس چرا نرفتیم؟که یک دفعه باز نامی با صدای بلند خندید و وسط خندههایش در حالی که دستهایش را از هم گشوده بود و به طبیعت اطراف اشاره میکرد،گفت:خوب این همه طبیعت!من گفتم:ولی من دوست داشتم در طبیعت،طبیعتسازی(منظور نقاشی)میکردیم.
گاهی هم با او در دبیرستان بزرگ کنار باغ قدم میزدیم و او ریشه سرخ بیدهای وحشی را که مثل گیسوی (به تصویر صفحه مراجعه شود) افشان در آب رودها پخش بود،به ما نشان میداد.
در آپارتمانی که در دیزین داشت هم اغلب یا ساکت بود یا آهنگهایی را که دوست داشت با سوت (به تصویر صفحه مراجعه شود) از راست به چپ:استاد علی اصغر پتگر(پدر)،نامی،میترا و نیما مکان:فوارههای تهرانپارس در دهه سی مینواخت.
البته به نظر خودمان به دور از چشم نامی!البته او متوجه بود و از بالای عینک مطالعهاش به ما نگاه کرد و گفت:بله،آن دانشجو دو ترم قبل از تاریخ هنر افتاده و با این کار شما،این ترم را پاس کرد.
ولی با مباهات گفتم:استاد،مرجع من برادرم نامی پتگر است که نه تنها سؤالهای شما،بلکه دهها سؤال مطرح شدهام را پاسخ داد و بینشی ژرف به من بخشید."