خلاصه ماشینی:
"روش ابداعی شما در زمینهء آموزش قرآن،چه ویژگیهایی دارد و در عمل تا چه حد موفق بوده است؟ این روش که در واقع نوعی خودآموز است،در کتابی با عنوان «عربی در چهل جلسه»عرضه شده است و مهمترین ویژگی آن هم این است که راه اشخاص را برای فهم قرآن کوتاه میکند.
این کتاب شامل 46 قاعده است که این قواعد باید مثل جدول ضرب حفظ شود و شاگردان بعد از حفظ کردن آنها میتوانند این قواعد را روی سورههای قرآن پیاده کنند.
به هر حال،کلاس چیز دیگری است و روش ما هم در این کلاسها این طور بود که هر چیزی را که هر جا لازم داشتیم میگوییم و به این طور نیست که مثلا فصل اول راجع به اسم و فعل و...
بنابر این اگر کسی بخواهد کلمات قرآن را به ما یاد بدهد دارد وقت ما را میگیرد زیرا هیچ یک از این کلمات برای ما بیگانه نیستند و فلسفهء کار ما در آموزش قرآن همین بود و فکر میکنم علت توقیفش هم همین بوده است.
متاسفانه امروزه مشکل تحصیلات ما در زمینههای دیگر هم همین است یعنی به جای آن به شاگرد مهارتهای فراگیری آموزش داده شود تا خود او بتواند از این مهارتها در هر زمینهای بهره بگیرد به مطالبی پرداخته میشود که وقتی آخر سال کتابها را میبندند همه چیز فراموش میشود و تمام میشود و چنین چیزی اصلا علم محسوب نمیشود.
من معتقدم باید کلاسهایی گذاشته شود تا افراد عملا این نحوهء تدریس را یاد بگیرند،هر چند این روش آن قدر ساده است که هر کس هم اگر بخواهد خودش به تنهایی آن را بیاموزد مشکلی ندارد."