خلاصه ماشینی:
"از نظر او،نگرش ما نسبت به مدرنیته،در قیاس با کار مدرنیستهای دو آتشهای چون نیچه و مارکس،که برمن نظرات آنها را مملو از جنبههای دیالکتیکی مییابد، پرسه در فرهنگ گئورگ زیمل و مطالعات فرهنگی (به تصویر صفحه مراجعه شود) به نوعی سطحینگری دچار آمده است.
نظریه ساختاربندی گیدنز که در واقع میتوان آن را صورتبندی رابطهء دیالکتیکی فرد و اجتماع به شمار آورد،به وضوح در کار زیمل نوید داده شده است.
وجود چنین گستردگی و تنوعی،به همراه ویژگیهای بینشی و روشی خاص،و نیز استفاده از کلیدواژههای مهمی چون فرم و محتوا برای ارائه تحلیلهای خرد و کلان درباره مدرنیته،میتواند اندیشههای زیمل را به نقطه عزیمت کلاسیک مناسبی برای مطالعات فرهنگی امروز تبدیل کند.
آنها چنین تشخیص میدهند که سعی بسیاری شده است تا زیمل به صورت نوگرایی لیبرال معرفی شود که میخواهد روایت فراگیری از روند تاریخی در جهت چیرگی فرهنگ عینی،یعنی همان تراژدیی فرهنگ ارائه دهد."