خلاصه ماشینی:
"اگر ادبیات را به یاد میآوریم(شاید به سختی) به خاطر این است که جسم-یا دقیقتر،جسم دگردیسی یافته-طبق قانون کاپیتالیسم کار مرده محسوب میشود.
شاید امروزه نویسندگان تنها به گوشزد کردن بسنده میکنند؛ گوشزد کردن شقاق استثمارگرانه جسم و ادبیات؛ گویی جهان از یاد برده که کلمه همان گوشت است و با این توصیف چه سخت است که ما این وحدت را 3 بار انکار کنیم!آیا کاپیتالیسم به واقع همان«فیلسوفی استن که حقیقتی نو را در چنته دارد؟!».
ادبیات پندارهای چون ایدهای ژرف را با خود یدک نمیکشد بلکه آنچه برای او مهم است پیچش جسم است و اگر قرار است ژرفشی در این میان باشد،آن ژرفش،پیچش جسمانی است.
برای چنین فرایندی گریزی از سرنگونسازی مفاهیم مستعمل مرگ،جنسیت و زبان نیست بلکه باید از دریچهای به غایت دشوار و نامتعارف به این سه نگاه کرد تا بتوان سویههای دیگری از هستی گاه جسم در نظر آورد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در میان چیزها به سوی یک زیباییشناسی پسا-کانتی لیوتاری هنک اوسترلینگ قصد من در این مقاله آن است ه به حملات گسترده مندرج در شرح لیوتار در باب مرزهای متغیر میان فلسفه،هنر و سیاست بپردازم و نشان دهم که چگونه او در بازنویسی فلسفی خود از«نقد قوه حکم» کانت،مدرنیسم را با فرا افکندن آوانگاردیسم بر تفکر فلسفی پشت سر میگذارد و نیز اینکه چگونه او مفهوم امر سیاسی را به سطح سیاست خرد گسترش میدهد و به عبارتی،چگونه نزد او سیاست کلان la) (Politique به سیاست خرد (le Politique) بدل میشود."