خلاصه ماشینی:
"زیمل،مطالعات فرهنگی و زندگی روزمره زیمل در یاداشتهای روزانه خود پیشبینی کرده بود که بدون خواهد مرد و آنچه از وی باق خواهد ماند، پول نقدی خواهد بود که بین تعدادی وارث تقسیم خواهد شد و هرکدام سهم خویش را به طریقی به کار خواهند بست.
نزدیکی زیمل به سنت مطالعات فرهنگی به این دلیل هم هست که وی در مرز و شکل خاصی نمیگنجد باید گفت که مطالفات فرهنگی نیز فاقد مرز و شکل گریز است از سوی دیگر نوع نگارش زیمل است که بین متنی علمی و نثری شعرگونه در نوسان است کافی است که به نوشتههای او در باب سنخهای اجتماعی توجه کنیم؛نوعی خیالپردازی همراه با واقعگرایی همزمان در متن او وجود دارد.
وی در فلسفه پول فصلی را به بحث در باب فرهنگ عینی اختصاص میدهد که بسیار وامدار مباحث مارکس جوان است و لوکاچ نیز بعدها آن را از زیمل وام گرفت.
زیمل سپس به پیامدهای این امر در زندگی روزمره اشاره میکند چراکه عینی شدن فرهنگ بر مناسبات ما با اشیا اثر میگذارد.
مقاله موردنظر،تبیینی است از تاثیرات و تاثرات امر روزمره علیه نظم مسلط مدرن افراد؛«پیچیدهترین مسائل زندگی مدرن از ادعای فرد برای حفظ استقلال و فردیت هستی خویش در برابر نیروهای سهمگین اجتماعی و میراث تاریخی و فرهنگ برونی و فن زندگی ناشی میشود...
امر روزمره،اگرچه در جامعهشناسی متعارف کمابش مورد توجه بوده است اما در مطالعات فرهنگی این مفهوم در مرکز توجه متفکران قرار میگیرد و با قرار گرفتن در کنار مفاهیمی دیگر چون قدرت و مقاومت،صورتبندی جدیدی از آن ارائه شده است."