خلاصه ماشینی:
"در غیر این صورت، نه تنها زندگی زنانه که قوانین علمی هادی آن نیز وجه ذهنی میگیرد و قدرت میتواند از این دانایی برای سلطه خصوصا از طریق ایمانسازی و انتساب باور به خالق جهان استفاده کند و در این راستا امتیازات نابرابر جنسیتی و تبلیغات معطوف به آن و دیگر شدن حاشیهای زن را نسبت به مرکزیت محوری خود مرد در بارگان آسمان، نادیده گیرد.
در این صورت زن درمییابد چگونه منطق توجیه کننده حیات حاشیهای زنان در جهان معرفت،از طریق دانشی مردانه تقویت میشود که زندگی او را حاشیهای و ظاهرا ممتاز میداند و با این ترفند به سرکوب جمعبندی تجارب زندگی زنان در شرایط مختلف اجتماعی و نیز تاثیر اسطوره و تکنولوژی بر عرصههای زندگی زنانه میتواند راهگشای تمایل آزاد زنانه به خودیابی مستقل باشد.
باوجود این،معرفت دیگری حاشیهای از واقعیت اجتماعی،به دلیل شناخت شیوههای تعامل اقتدار و تابعیت شناختی مردان و زنان، گستردهتر است و زندگی این دیگری حاشیهای به لحاظ علاقه به شکستن نگاه مرکزی مردانه چونان سوژهای ممتاز به جهان زنانه،آزمونی واقعیتر برای حقیقت محسوب میشود.
این در حالی است که معرفت فمینستی یا دانش مختص به تجربیات و بیانات صرفا زنانه نیست بلکه این تفکر از زندگی زنان چونان دیگری حاشیهای زندگی آغاز شده و کل زندگی زنان و مردان را دربرمیگیرد و مقولاتاش در باب جهان طبیعی و زندگی اجتماعی و باور به آن قابل مبادله میان 2 جنس است.
این تامل زنانه هنگامی که با تأمل مردانه ستیزه میکند و تمایل مستقلی را نشان میدهد به ضدیت با تجربهگرایی متهم میشود زیرا زندگی زنانه با تجربه مردانه آن ناهمخوان است و رعایت عینیت در این تجربه بهمعنای فراموشی فکر خود راجع به زندگی است."