خلاصه ماشینی:
"در وهلهء اول،نقاشیهای خاکدان ترسی به دل نمیریزند،دلآشوب نیستند و فارغ از واهمه و درد هستند؛اما آثار این نقاش نمایانگر زوال و نابودی موجودی به نام انسان است که به غیر از خاطره و انزوا چیزی برای جابهجا کردن ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) واحد خاکدان متریال به عنوان یک ایدهء نو-در روزهایی که در جامعهء هنری بحث ربوده شدن مجسمههای شهری داغ بود، نمایشگاههایی از هنرمندان مجسمهساز برپا شد که به دلیل تفاوت رویکرد و ساختار،آثارشان در مجموعه مجسمههای شهری حضور نداشته است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) محمد حسین عماد نقاشیهایی از جنس خیال و خاطره-نمایشگاه نقاشیهای حسینعلی ذابحی در گالری هور به نمایش درآمد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) حسینعلی ذابحی گریختن از زمان و مکان-آثار علی نصیر برای هنرمندان جوان ایرانی جذاب و دلنشین است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) علی نصیر کودک؛انسانی بدون مرز-گالری سیحون نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان را به نمایش گذاشت.
زمانی که از دو راهروی تودرتو گذشتم و پا به نمایشگاه گذاشتم،با دیوارهای سخت کریدوری روبهرو شدم که در وهلهء اول تصور کردم اشتباهی رخ داده و اصلا نمایشگاهی در کار نیست!اما در ادامهء راه،من را تا پای اثری بر یک دیوار سبز،که در میانه به شومینهء سیاهی ختم میشد،کشاند:دهها تابلو در ابعادی کوچک چشماندازی زیبا را پیش چشمم گشوده بود!دیوار سبزی به عرض ده متر با هفتاد و دو اثر"مینیمال"نصبشده بر آن،من را به میهمانی چشم فراخواندند،در نهایت سادگی و کمگویی.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فروزان منتظری آبرنگ در طبقه نهم نگاهی به نمایشگاه نقاشی نوشیندخت صدیقی و صدری ازلی/محسن محبی گاهی اوقات که دیدن نمایشگاههایی،خلاف عرف،نصیب آدم میشود،لذت این دیدار،دوچندان به نظر میرسد؛یکی دیدن و دیگری خلاف عرف دیدن."