خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) [نقاشی] همچون زخمی همهعمر* [به بهانه نمایشگاه آثار محمد مهدی طباطبایی در نگارخانه طراحان آزاد] علی بخشی alibakhshi 1357@yahoo.
چهرهها و فیگورهای زخمخوردهء نمایشگاه اخیر محمد مهدی طباطبایی با عنوان "کته"و پارهای از آثار پیشین او و هیاکل قطعهقطعهشدهء عروسکوار در برخی از نقاشیهای دیگرش را میتوان از منظری چنین نگریست؛تصاویری که در نخستین نگاه چندلایهاند:لایهء رویی از سویی تضادی آشکار با لایههای زیرین دارد و بیشتر به کار مخدوش کردن آنها سرگرم است و،از سوی دیگر،بدون آن،مخدوش کردن آنها سرگرم است و از،سوی دیگر،بدون آن،تصاویر چیزی کم دارند.
لیندا ناکلین با چنین نگاهی به نشانههای ازهمگسیختگی در آثار هنر مدرن خاطرنشان میکن:«خواست تمامیت بخشی همانقدر معرف مدرنیته است که تجسم استعادری آن در هیأت قطعه.
اما آنچه ضربهء بصری و،در واقعیت امر،ضربهء مجروحکننده را هم به پیکرهء نقاشی و هم بر جسموجان نقاش و بیننده وارد میکند،خطوط نورانی حاصل از"ال ای دی"3هایی است که جابجا بر تن بومها خنج میکشند و زیبایی لایهء زیرین را به یکباره از سکه میاندازند و خود افسار تأویل و تفسیر را به دست میگیرند."