خلاصه ماشینی:
"در پروژه کروک شانک که در قضیه مونتگری اجرا شده است،نشان داده شده است که باید محرکها را در مورد کودکان پرجنبوجوش و بیتوجه تا آنجا که ممکن است کاهش داد و ساختار منظمی در کار آموزش آنها به وجود آورد.
در این پروژه فعالیتهای کلاسی به اندازه زیاد زیر نظر و راهنمایی مستقیم معلم انجام میشود و علاوه بر این معلمان برای اینکه راندمان کارهای آموزش را بالا ببرند،سعی میکنند که محرکهای نامربوط را تا آن جا که ممکن است از بین ببرند.
«تعدیل رفتار»یکی از روشهای آموزشی است که در مورد دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری به ویژه آنها که بیش از اندازه پرچنبوجوش و پریشانخاطر هستند،به صورتی موفقیتآمیز مود استفاده قرار گرفته است.
برخی از این برنامههای برای دانشآموزانی اجرا میشود که میزان ناتوانیشان در حد ضعیف است نمونههایی از این برنامهها عبارتند از:«مدل مشورتی»و مدل«اتاق مرجع»."