خلاصه ماشینی:
"این یافتهها هرچند به عنوان یافتههای جهانی منتشر شده است اما نتایجی نیستند که بشود حد اقل در مورد ایران بیهیچ شک و شبههای به آنها استناد کرد:این بهویژه در مورد دوم یعنی آگاهی والدین از شبکههای مجازی اجتماعی و عضویت آنها در این شبکهها که نیازمند تحقیقاتی دقیق است،صادق است.
)رواج دارد،با توجه به اینکه تعداد زیادی از ایرانیانی که بیشتر از 03 سال دارند اصلا شیوه کار با این شبکهها را نمیدانند و بیشتر از نیمی از آنها اصلا نمیدانند چطور باید از اینترنت استفاده کرد،کاربران شبکههای اجتماعی مجازی چه کسانی هستند و در چه گروه سنی قرار دارند؟ بیهیچ تردیدی باید گفت که کاربران این شبکهها در ایران اغلب کسانی هستند که کمتر از 52 سال سن دارند.
است و این موضوع هم خوشحالکننده و هم نگرانکننده است،به این دلیل است که از طرفی این شیوه استفاده،انحصارات عموما دولتی در زمینه توزیع فیلم را ازبین میبرد و با جریان آزاد اخبار و اطلاعات که هدف نهایی ارتباطات مجازی است مرتبط میشود و از طرف دیگر ما را در خطر از بین رفتن بعدی از زندگی یعنی سطحی و تخت دیدن قضایا به واسطه فهمیدن آنها از طریق تصویر قرار میدهد.
اقبال یا عدم اقبال به یک شبکه هرچند به جو غالب و تبلیغاتی که در بین گروههای دوستان -واقعی و مجازی-انجام میشود بستگی دارد،به برخی ملاحظات دیگر مانند امکاناتی که یک شبکه در اختیار کاربران قرار میدهد و امنیت این شبکهها نیز وابسته است."