خلاصه ماشینی:
"اگر واقعا این هواپیماها در اتحادیه اروپا مجوز پرواز ندارند پس چرا نام شرکتهای ایران ایر و کاسپین که از این هواپیماها استفاده میکنند در لیست سیاه اتحادیه اروپا دیده نمیشود؟ چرا هنوز هم توپولوف به همراه ایرباس و بویینگ هنوز به عنوان یکی از سه شرکت بزرگ و معتبر هواپیماسازی دنیا حضور فعال دارد؟و از سوی دیگر؛در کشوری که نود درصد سوانح هواییاش به دلیل تقصیرات خلبان مرحوم ثبت میشود و گناه همهچیز پای تحریمهای بین المللی گذاشته میشود آیا هیچ از خود پرسیدهایم که مگر برای تحویل قطعات و انجام تعمیرات از سوی روسیه هم تحریم هستیم که همین امسال سه هواپیمای روسیمان هم سقوط کردهاند؟ نکند همانطور که به تعداد صندلیهای هواپیماهایمان اضافه کردهایم و استانداردها را تغییر دادهایم در قسمتهای دیگرش هم مهندسی کرده باشیم؟!"