خلاصه ماشینی:
"کودکان خردسال از تجارب خود میآموزند که بیان یک دروغ میتواند از تنبیه شدن به خاطر خطایی که انجام دادهاند جلوگیری کند و این دریافت قبل از تسلط بر تئوری ذهن صورت میگیرد،تئوری که به آنها میگوید چرا این کار آنها موثر است.
«مایکل وودورث»روانشناس قانونی،موضوع فریب را در محیط کامپیوتری مورد مطالعه قرار داد او بیان میکند که دروغ گفتن رودررو ممکن است علایمی را نشان دهد که برملاکننده دروغگویی شخص است اما ارتباط آنلاین این سرنخهای فیزیکی را میپوشاند و دروغ گفتن راحتتر است.
زمانی که افراد تعامل چهره به چهره دارند چیزی وجود داد که«تاثیر اختلال انگیز شی نامیده میشود»؛بدن شما سرنخهایی را نشان میدهد که شما عصبیتر هستید،در محیط کامپیوتری این موضوع برعکس است.
«تاثیر پیشرفت انگیزشی»-اصطلاحی که وودورث و همکارانش در دانشگاه کورنل ابداع کردهاند-توصیف میکند که چگونه افراد در محیط مجازی تحریک به دروغ گفتن میشوند و احتمال کمتری وجود دارد که دروغ آنها برملا میشود و در واقع در محیط وب آنها دروغگویان بهتری هستند."